POLITYKA PRYWATNOŚCI
STRONY INTERNETOWEJ WWW.WARSZTATLOGOPEDYCZNY.PL
1. Dla Właściciela niniejszej strony internetowej, ochrona danych osobowych
Użytkowników jest sprawą najwyższej wagi. Dokłada on ogrom starań, aby
Użytkownicy czuli się bezpiecznie, powierzając swoje dane osobowe
w trakcie korzystania ze strony internetowej.
2. Użytkownik to osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka
organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, korzystająca z usług elektronicznych, dostępnych
w ramach strony internetowej.
3. Niniejsza polityka prywatności wyjaśnia
zasady i zakres przetwarzania danych osobowych Użytkownika, przysługujące
mu prawa, jak też obowiązki administratora tych danych, a także informuje
o używaniu plików cookies.
4. Administrator stosuje
najnowocześniejsze środki techniczne i rozwiązania organizacyjne,
zapewniające wysoki poziom ochrony przetwarzanych danych osobowych oraz
zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych.
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorca Pani Dominika
Mączko-Borowiec, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Warsztat
Logopedyczny Dominika Mączko-Borowiec, z siedzibą przy: Kuźnicy
Kołłątajowskiej 38/22, 31-234 Kraków, NIP: 9930642803 (zwany dalej: „Właściciel„).
II. CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika w celu:
Prawidłowego wykonywania umów sprzedaży
zawartych w ramach sklepu internetowego on-line, za pośrednictwem strony
internetowej www.warsztatlogopedyczny.pl/sklep
2. Oznacza to, że dane te są
potrzebne w szczególności do
a. zarejestrowania się na stronie
internetowej;
b. zawarcia umowy;
c. dokonania rozliczeń;
d. dostarczenia zamówionego przez
Użytkownika towaru lub wykonanie usług;
3. Użytkownik może również wyrazić zgodę
na otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach, co spowoduje,
że administrator będzie również przetwarzać dane osobowe, w celu
przesyłania Użytkownikowi informacji handlowych, dotyczących m.in. nowych
produktów lub usług, promocji czy wyprzedaży.
4. Dane osobowe są również przetwarzane
w ramach wypełnienia prawnych obowiązków, ciążących na administratorze
danych oraz realizacji zadań, w interesie publicznym m.in. do wykonywania
zadań, związanych z bezpieczeństwem i obronnością
lub przechowywaniem dokumentacji podatkowej.
5. Dane osobowe mogą być również
przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego produktów, zabezpieczenia
i dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami Użytkownika
lub osoby trzeciej, jak również marketingu usług i produktów
podmiotów trzecich lub marketingu własnego, niebędącego marketingiem
bezpośrednim.
III. RODZAJ DANYCH
1. Administrator przetwarza następujące dane osobowe, których podanie jest
niezbędne do:
a. zarejestrowania się na stronie
internetowej:
– imię i nazwisko;
– adres e-mail;
b. dokonywania zakupów za pomocą strony
internetowej:
– imię i nazwisko;
– płeć;
– adres dostawy;
– numer telefonu;
– adres e-mail;
c. Dane podawane przez Użytkownika
opcjonalnie:
– data urodzenia;
– numer PESEL (w przypadku żądania wystawienia faktury);
– numer NIP (w przypadku żądania wystawienia faktury dla przedsiębiorcy).
IV. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ
L 119, 4.5.2016, p. 1–88, dalej zwane: „rozporządzenie RODO„.
2. Administrator przetwarza dane osobowe
wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody Użytkownika, wyrażonej w chwili
rejestracji na stronie internetowej lub w chwili potwierdzenia dokonanej
na stronie internetowej transakcji.
3. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych
osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednakże brak jej udzielenia uniemożliwia
zarejestrowanie się na stronie internetowej oraz dokonywanie zakupów, za
pośrednictwem strony internetowej.
V. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE UŻYTKOWNIKOWI
1. Użytkownik może w każdej chwili zażądać od administratora informacji
o zakresie przetwarzania danych osobowych.
2. Użytkownik może w każdej chwili
zażądać poprawienia bądź sprostowania swoich danych osobowych. Użytkownik może
to również zrobić samodzielnie, po zalogowaniu się na swoje konto.
3. Użytkownik może w każdej chwili
wycofać swoją zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, bez podawania
przyczyny. Żądanie nieprzetwarzania danych może dotyczyć wskazanego przez
Użytkownika konkretnego celu przetwarzania np. wycofanie zgody na otrzymywanie
informacji handlowych bądź dotyczyć wszystkich celów przetwarzania danych.
Wycofanie zgody co do wszystkich celów przetwarzania spowoduje, że konto Użytkownika
zostanie usunięte ze strony internetowej, wraz ze wszystkimi
wcześniej przetwarzanymi przez administratora danymi osobowymi Użytkownika.
Wycofanie zgody nie wpłynie na już dokonane czynności.
4. Użytkownik może w każdej chwili
żądać, bez podawania przyczyny, aby administrator usunął Jego dane. Żądanie
usunięcia danych nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności. Usunięcie danych
oznacza jednoczesne usunięcie konta Użytkownika, wraz ze wszystkimi
zapisanymi i przetwarzanymi do tej pory przez administratora danymi
osobowymi.
5. Użytkownik może w każdej chwili
wyrazić sprzeciw przeciwko przetwarzaniu danych osobowych, zarówno
w zakresie wszystkich przetwarzanych przez administratora danych osobowych
Użytkownika, jak również jedynie w ograniczonym zakresie np. co do
przetwarzania danych w konkretnie wskazanym celu. Sprzeciw nie wpłynie na
dotychczas dokonane czynności. Wniesienie sprzeciwu spowoduje usunięcie konta
Użytkownika, wraz ze wszystkimi zapisanymi i przetwarzanymi do tej
pory, przez administratora, danymi osobowymi.
6. Użytkownik może zażądać ograniczenia
przetwarzania danych osobowych, czy to przez określony czas, czy też bez
ograniczenia czasowego, ale w określonym zakresie, co administrator będzie
obowiązany spełnić. Żądanie to nie wpłynie na dotychczas dokonane
czynności.
7. Użytkownik może zażądać, aby
administrator przekazał innemu podmiotowi, przetwarzane dane osobowe
Użytkownika. Powinien w tym celu napisać prośbę do administratora,
wskazując, jakiemu podmiotowi (nazwa, adres) należy przekazać dane osobowe
Użytkownika oraz jakie konkretnie dane Użytkownik życzy sobie, żeby
administrator przekazał. Po potwierdzeniu przez Użytkownika swojego życzenia,
administrator przekaże, w formie elektronicznej, wskazanemu podmiotowi,
dane osobowe Użytkownika. Potwierdzenie przez Użytkownika żądania jest
niezbędne z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych Użytkownika oraz
uzyskanie pewności, że żądanie pochodzi od osoby uprawnionej.
8. Administrator informuje Użytkownika
o podjętych działaniach, przed upływem miesiąca od otrzymania jednego
z żądań wymienionych w poprzednich punktach.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zasadniczo dane osobowe są przechowywane tylko tak długo, jak to jest
konieczne do wypełnienia zobowiązań umownych lub ustawowych, dla których
zostały one zgromadzone. Dane te zostaną usunięte natychmiast, gdy ich
przechowywanie nie będzie konieczne, w celach dowodowych, zgodnie
z prawem cywilnym lub w związku z ustawowym obowiązkiem
przechowywania danych.
2. Informacje, dotyczące umowy,
przechowuje się w celach dowodowych, przez okres trzech lat, począwszy od
końca roku, w którym zakończono relacje handlowe z Użytkownikiem.
Usunięcie danych nastąpi po upływie ustawowego terminu przedawnienia
dochodzenia roszczeń umownych.
3. Ponadto, administrator może zachować
informacje archiwalne, dotyczące zawartych transakcji, gdyż ich przechowywanie
jest związane z przysługującymi Użytkownikowi roszczeniami np.
z tytułu rękojmi.
4. Jeśli żadna umowa nie została zawarta,
między Użytkownikiem i Właścicielem, dane osobowe Użytkownika są
przechowywane do czasu usunięcia konta Użytkownika na stronie internetowej.
Usunięcie konta może nastąpić w wyniku wysunięcia żądania przez
Użytkownika, wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, bądź też
zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania tych danych.
VII. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH INNYM PODMIOTOM
1. Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom
współpracującym z administratorem, w zakresie niezbędnym dla
realizacji transakcji np. w celu przygotowania zamówionego towaru oraz
dostarczania przesyłek lub przekazywania informacji handlowych,
pochodzących od administratora (ostatnie dotyczy Użytkowników, którzy wyrazili
zgodę na otrzymywanie informacji handlowych).
2. Poza celami, wskazanymi
w niniejszej Polityce Prywatności, dane osobowe Użytkowników, nie będą
w żaden sposób udostępniane osobom trzecim, ani przekazywane innym
podmiotom, w celu przesyłania materiałów marketingowych tych osób trzecich.
3. Dane osobowe Użytkowników strony
internetowej nie są przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
4. Niniejsza Polityka Prywatności jest
zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2
rozporządzenia RODO.
VIII. PLIKI COOKIES
1. Strona internetowa używa plików cookies (ciasteczka) lub podobną
technologię (dalej łącznie nazywane: „cookies„) do zbierania
informacji o dostępie Użytkownika do strony internetowej (np. za pomocą
komputera lub smartfonu) oraz jego preferencjach. Są one wykorzystywane
m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu
dostosowania strony internetowej do indywidualnych potrzeb Użytkownika.
2. Pliki cookies to fragmenty
informacji, które zawierają unikalny kod referencyjny, który strona internetowa
przesyła na urządzenie Użytkownika, w celu przechowywania, a czasem
śledzenia informacji, dotyczących używanego urządzenia. Zwykle nie pozwalają
one zidentyfikować osoby Użytkownika. Ich głównym zadaniem jest lepsze
dopasowanie strony internetowej do Użytkownika.
3. Niektóre z plików cookies,
występujące na stronie internetowej, są dostępne tylko przez czas trwania danej
sesji internetowej i wygasają po zamknięciu przeglądarki. Inne pliki
cookies służą do zapamiętywania Użytkownika, który po powrocie na stronę
internetową, jest na niej rozpoznawany. Są one wówczas zachowywane przed
dłuższy czas.
4. Pliki cookies używane na niniejszej
stronie internetowej to:
tk_ai –
usuwany po zamknięciu przeglądarki
wordpress_test_cookie –
usuwany po zamknięciu przeglądarki
wp_lang –
usuwany po zamknięciu przeglądarki
wp_woocommerce_session –
usuwany po 2 dniach
cookie_notice_accepted –
usuwany po 7 dniach
wordpress_sec –
usuwany po 14 dniach
wordpress_logged_in –
usuwany po 14 dniach
mailpoet_subscriber –
usuwany po 11 miesiącach
mailpoet_page_view –
usuwany po 11 miesiącach
stripe_mid –
usuwany po 12 miesiącach
wp-settings-time-1 –
usuwany po 12 miesiącach
wp-settings-1 –
usuwany po 12 miesiącach
ssid –
usuwany po 13 miesiącach
5. Wszystkie pliki cookies, występujące na
stronie internetowej, są ustalane przez administratora.
6. Wszystkie pliki cookies, używane przez
niniejszą stronę internetową, są zgodne z obowiązującym prawem Unii
Europejskiej.
7. Większość Użytkowników
i niektórych przeglądarek mobilnych automatycznie akceptuje pliki cookies.
Jeżeli Użytkownik nie zmieni ustawień, pliki cookies zostaną zapisane
w pamięci urządzenia.
8. Użytkownik może zmienić preferencje,
dotyczące akceptacji plików cookies lub zmienić przeglądarkę, aby móc
otrzymać za każdym razem stosowne powiadomienie, gdy funkcja cookies jest
ustawiona. Aby zmienić ustawienia akceptacji cookies, należy dostosować
ustawienia w przeglądarce.
9. Warto pamiętać, że blokowanie
lub usuwanie plików cookies może uniemożliwić pełne korzystanie
ze strony internetowej.
10. Pliki cookies będą wykorzystywane do
niezbędnego zarządzania sesją, w tym:
a. Tworzenia specjalnej sesji logowania
dla Użytkownika strony internetowej, aby strona zapamiętała, że Użytkownik jest
zalogowany, a jego żądania były dostarczane w sposób skuteczny,
bezpieczny i spójny;
b. Rozpoznawania Użytkownika, który już
wcześniej odwiedził stronę internetową, co pozwala na identyfikację liczby
unikalnych użytkowników, którzy skorzystali z serwisu i pozwala
upewnić się co do wystarczającej pojemności serwisu dla liczby nowych
użytkowników;
c. Rozpoznawania, czy osoba odwiedzająca
stronę internetową jest zarejestrowana na stronie internetowej;
d. Rejestrowanie informacji
z urządzenia Użytkownika, w tym: pliki cookies, adres IP
i informacje o używanej przeglądarce, w celu możliwości
diagnozowania problemów, administrowania i śledzenia Użytkowania witryny;
e. Dostosowywania elementów układu szaty
graficznej lub zawartości strony internetowej;
f. Zbierania informacji statystycznych
o tym, jak Użytkownik korzysta ze strony, w celu możliwości
ulepszania witryny i stwierdzenia, które zakresy strony internetowej są
najbardziej popularne dla Użytkowników.